Supervizija v socialnem delu


Stopnja: 1
Letnik: 2
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Petra Videmšek
Sodelavci: Klavdija Kustec

3002500701255


Cilji:
  • razumevanje delovanja institucij in izboljševanje institucionalnih praks na konkretnem področju socialnega dela
  • znanja in spretnosti za uporabo supervizije na konkretnem področju socialnega dela
  • spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase
  • sposobnost vzdrževanja in zagovarjanja strokovne avtonomije socialnega dela v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo
  • znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih storitev na konkretnem področju socialnega dela
  • znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja), vodenja pogovora v smeri želenih razpletov na konkretnem področju socialnega dela
  • sposobnost soustvarjanja pristopov in metod dela glede na individualne potrebe uporabnikov
  • sposobnost strokovne refleksije lastne prakse na konkretnem področju socialnega dela
  • sposobnost raziskovanja in refleksije osebne vpletenosti sodelujočega v postopke socialnega dela

Vsebina predmeta:
  1. supervizija v socialnem delu -– opredelitev
  2. razvoj supervizije v poklicih pomočisocialnem delu
  3. cilji & funkcije supervizije
  4. posebnosti supervizije v socialnem delu
  5. teorije, načela & modeli supervizije
  6. refleksija in refleksiva praksa
  7. metode & tehnike supervizije
  8. supervizijski proces in faze posameznega supervizijskega srečanja;
  9. komunikacijske spretnosti supervizorja supervizorke
  10. supervizijski proces:fazni modeli procesa
  11. skrb zase – sočutna izčrpanost
  12. etika v superviziji
  13. evalvacija v superviziji

Temeljna literatura:

Videmšek, P. (2021). Supervizija v socialnem delu. Učenje na podlagi dobrih izkušenj. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.  

Videmšek, P. (2020). Razvoj supervizije na področju socialnega varstva in uvajanje izobraževanja za supervizorke. Socialno delo. Socialno delo, 59:4 (235-253).

Miloševič, Arnold, V., Vodeb - Bonač, M., Erzar, D., Možina, M. (1999). Supervizija - znanje za ravnanje. Ljubljana: Socialna zbornica Slovenije. Zbirka Socialni izziv. (izbrana poglavja) 22-38, 105-120.

Kobolt, A. (ur.)(2004). Metode in tehnike supervizije. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.izbrana poglavja str. 35-42, 62-100, 198-199.

Kobolt, A., Žorga, S. (2006). Supervizija : proces razvoja in učenja v poklicu. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. (izbrana poglavja, str. 15-76, 119-148.)

Žorga, S. (ur.)(2002). Modeli in oblike supervizije. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. (izbrana poglavja, str. 15-76, 115-151.)

Cajvert, L., Ajduković, M. (ur.) (2004). Supervizija u psihosocijalnom radu. Zagreb: Društvo za psihološku pomoć.


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v tekoči letnik študija.


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit 90,00 %
Udeležba na intervizijskih skupinah in zapis intervizijskih skupin 10,00 %


Delež v %:Pisni izpit (90,00 %), ​Udeležba na intervizijskih skupinah in zapis intervizijskih skupin (10,00 %)